Tentera Israel terkategori sebagai golongan penakut

TENTERA Israel bukanlah dikategorikan tentera yang berani. Lawan al-Qassam pun mereka bukan berani berdepan secara jantan di medan. Berdepan dengan rakyat Palestin bersenjatakan batu mereka berani. Taktik mereka ialah pengeboman dari udara. Sama macam strategi US dan sekutunya dalam Perang Teluk 1991. 

Sejarah mencatatkan Yahudi adalah bangsa penakut. Bacalah sejarah Perang Bani Nadhir, Bani Qainuqa’ dan Bani Quraizah di zaman Nabi S.A.W. Tinggal lagi ummat Arab dan Ummat Islam perlu bersatu. Jumlah penduduk negara-negara yang bergabung dalam Liga Arab lebih 300 juta. Berapa jumlah penduduk Israel?

Advertisement

Pemimpin Israel kerja kuat demi cita-cita mereka. Kita kerja sambil lewa:

في مذكّراتِ (جولدا مائير) اليهوديةِ، بعنوان (الحقد):

 فإذا هي في مرحلةٍ منْ مراحلِ حياتِها تعملُ ستَّ عشرة ساعةً بلا انقطاعٍ، في خدمةِ مبادئِها الضّالَّةِ وأفكارِها المنحرفةِ، حتى أوجدتْ مع (بن جوريون) دولةً، ومنْ شاء فلينظُرْ كتابها

Dalam Biografinya, mantan Perdana Menteri (PM) Yahudi, Golda Meir (PM Israel dari 1969-1974) yang bertajuk ‘My Life’ memaparkan satu tahap dalam kehidupannya, di mana beliau pernah bekerja 16 jam tanpa rehat memperjuangkan ideologi sesatnya Zionis sehingga beliau berjaya mendirikan negara haram Israel bersama dengan David Ben Gurion (PM pertama Israel).

ورأيتُ ألوفاً منْ أبناءِ المسلمين لا يعملون ولو ساعةً واحدةً ، إنما همْ في لهو وأكلٍ وشُربٍ ونومٍ وضياعٍ

‘Lantas saya melihat ribuan umat Islam yang enggan bekerja walaupun 1 jam sehari untuk agama mereka. Mereka asyik bermain, makan, minum, tidur dan menghabiskan waktu dengan sia-sia.’

Bandingkan bangsa Yahudi seperti Golda Meir yang bekerja keras 16 jam sehari untuk memperjuangkan Zionisme atau umat Jepun dan Korea yang bekerja sampai ke malam dan bandingkan dengan jumlah jam kerja kita, maka di situlah punca kekalahan kita dengan musuh kita. Hakikatnya, mereka bekerja jauh lebih kuat dari kita.

DR AZMAN IBRAHIM – HARAKAHDAILY 17/5/2021