Politik dendam dan fabrikasi?

- Advertisement -

BEBERAPA senario yang boleh kita fikirkan sebab apa tindakan kepada TS Muhyiddin Yassin oleh Perdana Menteri ke-10 (PMX), DS Anwar Ibrahim adalah tindakan berasaskan dendam politik dan pertuduhan terpilih: 

Cuba fikirkan.

1. Najib (Presiden Umno) dihukum disebabkan penyelewengan yang juga Perdana Menteri ke-6 juga sebagai Menteri Kewangan – Kes 1MDB – beliau dikenakan tindakan mahkamah dan penjara.

2. Muhyiddin Perdana Menteri ke-8 (Presiden BERSATU) era COVID melantik Tengku Zafrul (Umno) sebagai Menteri Kewangan (MOF), yang menguruskan Dana Negara dan juga Dana Jana Wibawa. Perdana Menteri ke-8 (PM8) tidak mengurus MOF.

3. Zaman Anwar dialah PMX dan dialah Menteri MOF manakala Tengku Zafrul kini dalam Kabinet PMX sebagai Menteri MITI, tetapi tidak pula didakwa. (Umno rakan kongsi dalam PH).

4. Dalam kes Jana Wibawa, kenapa yang didakwa PM8 yang bukan Menteri MOF ketika itu, pula yang dipertanggungjawabkan dan diambil tindakan pendakwaan sedangkan Tengku Zafrul yang sepatutnya didakwa sebagai Menteri Kewangan, tidak pula dipertanggungjawabkan dan didakwa.

Asasnya – Perdana Menteri ke-6 dan Menteri kewangan orang yang sama. Berlaku penyelewengan – didakwa dan dihukum.

Manakala PM8 dan Menteri Kewangan orang yang berbeza tetapi yang didakwa dituduh bukannya mantan Menteri Kewangan Tengku Zafrul sebaliknya PM8 yang tidak terlibat dalam Kementerian Kewangan.

Inilah politik cara PMX hipokrit luar tabii. Tindakan hanya semata-mata dendam politik PMX dan Timbalan Perdana Menteri Zahid (Presiden Umno) untuk melemahkan PN untuk berhadapan dengan PRN15 di enam negeri.

Insya-Allah ia tidak akan melemahkan Gelombang Hijau anak muda yang akan bersama abah menawan Malaysia.

ISZUREE IBRAHIM – HARAKAHDAILY 13/3/2023

- Advertisement -
- Advertisement -