Pengundi di Selangor disaran mengundi awal

- Advertisement -

KUALA LANGAT: Pengundi di Parlimen Kuala Langat disaran supaya keluar mengundi awal di pusat membuang undi susulan cuaca yang tidak menentu pada sebelah petang.

- Advertisement -

Calon PERIKATAN NASIONAL daripada PAS, Dato’ Dr Ahmad Yunus Hairi berkata, pengundi tidak seharusnya menunggu di saat akhir untuk menunaikan kewajipan mereka membuang undi.

“Saya berharap pengundi khususnya anak-anak muda mengambil peluang dan tanggungjawab untuk mengundi bagi menentukan pemimpin mereka.

“Saya sebagai calon yang diamanahkan oleh pimpinan, mengambil tanggungjawab ini untuk merayu kepada pengundi-pengundi di parlimen Kuala Langat supaya memilih PERIKATAN NASIONAL sebagai Ahli Parlimen di sini,” katanya ketika ditemui di Taman Bukit Kemandol, dalam sesi kempen Pilihan Raya Umum ke-15, petang semalam.

Beliau yang juga Pesuruhjaya PAS Selangor merupakan anak tempatan Kuala Langat berkata, PERIKATAN NASIONAL menampilkan calon-calon yang berwibawa.

“Saya berdoa semoga sepanjang hari membuang undi berjalan dengan lancar, tidak ada apa-apa masalah serta cuaca baik,” katanya.

Dr Ahmad Yunus sebelum ini diberi amanah oleh pengundi DUN Sijangkang selama 14 tahun menjadi wakil rakyat di kawasan itu.

Pada PRU kali ini beliau berdepan dengan pencabar daripada Barisan Nasional, M Mohana (MIC) dan Manivanan Gowin (PKR)

Parlimen Kuala Langat disandang oleh Dato’ Dr Xavier Jayakumar (PKR) dengan majoriti 17,112 menewaskan Shahril Sufian Hamdan (BN) dan Yahya Baba (Gagasan Sejahtera). – HARAKAHDAILY 19/11/2022

- Advertisement -