‘Kita tak salah, jadi tak perlu takut’

- Advertisement -

KUALA KEDAH: Mangsa aplikasi Sugarbook menerima kunjungan Exco Pembangunan Luar Bandar, Pembangunan Insan, Pembasmian Kemiskinan dan Kesejahteraan Masyarakat negeri, Dato’ Ustazah Siti Ashah Ghazali di kediamannya, semalam.

Beliau mengambil kesempatan memberi suntikan semangat dan motivasi agar mangsa dan keluarga tabah menerima ujian dan dugaan Allah itu.

“Sabar banyak-banyak. Orang teraniaya ini Allah bantu. Kita tak salah jadi tak perlu takut,” ujarnya.

Menurutnya lagi, sebelum ini pihak Dewan Muslimat PAS seluruh Malaysia termasuk Kedah telah mengadakan laporan polis terhadap aplikasi itu agar disiasat dan diambil tindakan.

- Advertisement -

“Dewan Muslimat PAS sangat peka kepada isu-isu berkaitan hal ini. Apatah lagi aplikasi ini menawarkan aktiviiti tidak bermoral kepada anak-anak muda Islam khususnya yang menuntut di institusi pengajian tinggi (IPT),” ujarnya yang juga Ketua Dewan Muslimat PAS Kedah.

Sebelum ini mangsa telah pun membuat laporan polis pada 17 Februari lalu apabila mendapati nama, gambar dan alamat kediamannya tertera di aplikasi itu.

Perkara itu diketahuinya apabila dihubungi rakannya pada 16 Februari lalu ekoran hal tersebut dimuatnaik ke laman sosial bola dan PU Rahman.

Ibu bapanya, Zamri Saidin dan Zahirah Saidin, mengharapkan mana-mana individu yang menjadi mangsa seperti anaknya, dapat tampil membuat aduan polis.

“Biar agenda jahat ini dibanteras hingga ke akar umbi demi masa depan dan kebaikan generasi akan datang,” kata ayah mangsa. – HARAKAHDAILY 27/1/2021

- Advertisement -