Bantuan khas YB Razman untuk peniaga terjejas

- Advertisement -

BAGAN SERAI: Pendapatan bulanan mahupun harian bagi golongan peniaga merupakan antara yang terkesan sepanjang tempoh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) yang telah dikuatkuasakan kerajaan berikutan pandemik COVID-19.

- Advertisement -

Bertindak dari aduan peniaga Bagan Serai mengenai keadaan dialami itu, Pusat Khidmat ADUN Gunung Semanggol telah menyediakan sumbangan khas bagi membantu golongan ini memulakan kembali perniagaan.

ADUN Gunung Semanggol, Razman Zakaria telah menyampaikan sumbangan peruntukan khas peniaga itu pada satu majlis di Balai Penghulu Mukim Gunung Semanggol, di sini semalam.

“Saya harap dengan bantuan dan peruntukan ini dapatlah membantu sebagai modal anda (semua) para peniaga memulakan kembali perniagaan yang terjejas,” terang Razman.

Menurut Pegawai Pusat Khidmat ADUN Gunung Semanggol, Sallehuddin Abdullah, peruntukan tersebut diusahakan pihaknya kepada 100 peniaga yang telah membuat permohonan bagi mendapatkan bantuan ini.

Beliau yang juga Ahli Majlis Daerah Kerian menyatakan, pihaknya turut menyediakan bantuan Aidil Fitri dan duit raya untuk 500 asnaf di mana sebahagiannya telah diserahkan dalam majlis itu.

Ketika ditemui HarakahDaily, salah sorang penerima sumbangan peruntukan perniagaan itu, Muhammad Fauzan Baharuddin, 48, berkata perniagaan beliau amat terjejas sepanjang tempoh PKP sejak 18 Mac lalu.

Walaubagaimanapun luahnya yang merupakan peniaga persendirian barangan basah dan kering itu, beliau amat berbesar hati dengan peruntukan ini dan berharap agar terus dijayakan bagi membantu nasib peniaga terjejas.

Turut bersama dalam majlis itu Pegawai Daerah Pejabat Tanah Daerah Kerian, Mohd Sabli Bakri dan Setiausaha Majlis Daerah Kerian, Norhafisah Mohamad serta Penghulu Mukim Gunung Semanggol, Abdul Razak Mohd Yunus. – HARAKAHDAILY 18/5/2020

- Advertisement -