Liverpool kalah: Klopp bengang dengan soalan bodoh wartawan

Pemain Manchester United meraikan kemenangan mereka mengalahkan Liverpool 4-3 di dalam perlawanan di Manchester, United Kingdom pada malam tadi, 17 Mac 2024. (FOTO: This is Anfield)
- Advertisement -

MANCHESTER: Jurgen Klopp hilang sabar dengan soalan bodoh wartawan selepas Liverpool tewas dalam Piala FA Inggeris kepada Manchester United, manakala rakan sejawatannya Erik ten Hag pula mendabik dada mengisytiharkan bahawa pasukannya  itu kini ‘boleh menewaskan sesiapa sahaja’ selepas kemenangan 4-3 mereka di Old Trafford.

United menumpaskan saingan terhebat mereka dengan bantuan gol lewat pada masa biasa dan masa tambahan untuk meraih kemenangan dalam pertandingan pada Ahad yang mendebarkan, menetapkan separuh akhir dengan Coventry di Wembley.

Pengurus Liverpool itu telah salah langkah untuk keluar pada penghujung yang bercelaru dalam kejohanan yang ada kalanya dia menjawab soalan pihak media selepas perlawanan berakhir, lapor Skysports.

- Advertisement -

“Kami hampir berada di sana pada masa biasa dan hampir sampai di masa tambahan dan kemudian kami tewas dalam permainan, tidak mengapa,” kata Klopp. 

“Kami mengharungi musim yang lebih sengit setakat ini, semua orang tahu itu, anda hanya perlu mengira perlawanan. Hari ini sukar, sangat sukar. Semakin lama permainan berjalan, keputusan membuat keputusan tidak menjadi lebih baik,” tambahnya.

Namun, sementara Klopp diukur dalam responsnya kepada kebanyakan media selepas kekalahan pasukannya, beliau mempunyai ‘naik hantu’ dengan wartawan dari rangkaian TV Scandinavia yang mempersoalkan mengapa Liverpool kelihatan kehilangan semangat pada masa tambahan.

Wartawan TV Scandinavia: “Biasanya intensiti adalah nama permainan pasukan anda (Liverpool), jadi kenapa ia menjadi begitu sukar dalam masa tambahan?”

Klopp: “Kamu mengemukakan soalan yang agak bodoh. Kami bermain, saya tidak tahu berapa banyak perlawanan baru-baru ini, saya tidak tahu berapa banyak perlawanan yang dihadapi United. Itu sukan.

“Saya sangat kecewa dengan soalan kamu itu, tetapi kamu fikir soalan kamu itu bagus sangat lah.”

Wartawan: “Terlalu banyak permainan?”

Klopp: “Oh, ah tolong lah…kamu jelas tidak berada dalam keadaan yang baik, dan saya tidak kisah atau risau untuk kamu.”

Sebagai makluman, Liverpool telah bermain 18 perlawanan pada 2024, sementara United hanya sebanyak 12 permainan. – HARAKAHDAILY 18/3/2024

- Advertisement -