Isu jalan raya berlubang: Mohon tindakan K’jaan Pahang dan Pusat

- Advertisement -

TULAR rungutan pengguna jalan raya di Negeri Pahang khususnya laluan lebuhraya Kuantan – Segamat melalui Muadzam Shah dan Jalan By-Pass Gebeng yang mana keadaan jalan yang berlubang sana sini yang boleh mengakibatkan kemalangan ataupun kejadian tayar bocor.

Dalam keadaan hujan yang tidak menentu ini menambahkan lagi kerosakan terhadap struktur jalan.

Baru-baru ini telah dimuat naik di media sosial Info Muadzam Shah beberapa buah kereta bocor tayar akibat jalan berlubang di laluan Muadzam Shah ke Segamat.

Saya mohon pihak berwajib sama ada JKR, Roadcare, YP Maintenance dan Pihak Berkuasa Tempatan untuk turun dan selesaikan permasalahan jalan berlubang ini dengan kadar sesegera mungkin bagi mengelakkan keadaan yang tidak diingini berlaku.

Saya tidak menafikan usaha yang dibuat oleh pihak yang berwajib tetapi melihat kepada banyak kejadian yang tidak diingini berlaku perlu ada satu perancangan jangka pendek dan perancangan jangka panjang untuk keselesaan pengguna jalan raya khususnya yang melalui jalan-jalan seperti jalan Kuantan ke Segamat melalui Muadzam Shah dan jalan-jalan lain di seluruh Negeri Pahang secara amnya.

Saya mohon jasa baik pihak berwajib terutama Menteri dan Exco yang bertanggungjawab untuk sentiasa cakna dengan aduan dan rungutan pengguna jalan raya agar permasalahan ini dapat diselesaikan dengan kadar segera sekali gus dapat mengurangkan kadar kemalangan jalan raya.

AHMAD AZLAN ABU BAKAR CA (M)
Exco Dewan Pemuda PAS
Negeri Pahang
Ketua Penerangan
PAS Kawasan Indera Mahkota – HARAKAHDAILY 27/1/2023

- Advertisement -
- Advertisement -