Menteri bantu selaras projek pembangunan di Kelantan

- Advertisement -

KOTA BHARU: Setelah sekian lama terpinggir akibat perbezaan politik antara negeri dan pusat, akhirnya Kelantan berjaya keluar daripada kemelut tersebut.

- Advertisement -

Kemunculan kerajaan Perikatan Nasional (PN) pada Mac 2020 membawa pendekatan berbeza, apabila PAS juga menjadi sebahagian daripada kompenan kerajaan.

Berikutan itu banyak projek yang tertangguh sejak sekian lama sebelum ini akhirnya menjadi kenyataan, antaranya pembesaran Lapangan Terbang Sultan Ismail Petra Pengkalan Chepa.

Projek yang melibatkan kos kira-kira RM440 juta sedang dalam pembinaan sekarang. Begitu juga projek membaik pulih tebing Sungai Kelantan di Pohon Chelagi Pasir Mas sedang giat dibina.

Dan semalam perbincangan mengenai projek pembangunan di Kelantan diadakan membabitkan Menteri Besar Ustaz Dato’ Bentara Kanan Ahmad Yakob, Menteri di Jabatan Perdana Menteri (Ekonomi), Dato’ Sri Mustapa Mohamed, Menteri Alam Sekitar dan Air Dato’ Sri Tuan Ibrahim Tuan Man.

Pada pertemuan kira-kira dua jam itu turut dihadiri Timbalan Menteri Besar Dato’ Mohd Amar Abdullah.

Tuan Ibrahim berkata, banyak perkara yang dibincang dan disepakati bersama khususnya mengenai pembangunan fizikal, infrastruktur asas dan kemudahan rakyat Kelantan.

“Insya-Allah, kita doakan agar perbincangan ini diberkati dan dapat berjalan dengan lancar nanti,” katanya.

Manakala Pejabat Menteri Besar memberitahu tumpuan perbincangan juga berkaitan meningkatkan projek bekalan air di Kelantan. – HARAKAHDAILY 20/9/2021

- Advertisement -