PKR dan PAN takut bayang-bayang

- Advertisement -

PAS menganggap kenyataan Setiausaha Agung Parti Keadilan Rakyat (PKR), Dato’ Saifuddin Nasution Ismail bertajuk ‘PH utuh, tidak perlukan PAS sebagai rakan sekutu’ sebagai kenyataan yang penuh kebimbangan, menggelabah dan tertekan.

Kenyataan beliau yang juga dipetik sebagai berkata ‘PH tidak perlukan PAS sebagai rakan sekutu’ menunjukkan kedudukan PH yang tidak stabil dan dalam keadaan berkrisis sesama komponennya.

- Advertisement -

Selama ini PAS tidak pernah terfikir apatah lagi memohon untuk menyertai PH, sebaliknya akan mengukuhkan lagi kerjasama politik dengan Umno-BN melalui Muafakat Nasional bagi menghadapi Pilihan Raya Umum Ke-15. Oleh itu kenyataan penuh bimbang pimpinan Keadilan dan juga PAN terhadap PAS akhir-akhir ini adalah ibarat ‘anjing takut bayang-bayang’ dan kami menyatakan ‘biarkan PH terjun dengan labu-labunya, biarkan biarkan’.

PAS juga akan terus bersama dengan Umno-BN menjadi Pembangkang yang konstruktif di dalam dan luar Parlimen serta berperanan sebagai Semak dan Imbang terhadap Kerajaan PH, lebih-lebih lagi berikutan pertambahan anggota Blok Pembangkang dengan kemenangan Calon BN pada PRK Kimanis, Dato’ Mohamad bin Alamin.

Terima kasih.

DATO’ TAKIYUDDIN HASSAN
Setiausaha Agung PAS.
Bertarikh: 22 Januari 2020 – HARAKAHDAILY 22/1/2020


- Advertisement -