Andalusia lancar pakej percutian Asia, Eropah

Md Daud dan Wan Norashikin pada hari pertama MATTA Fair 2024 di MITEC, Kuala Lumpur pada hari ini, 23 Mac 2024.
- Advertisement -

KUALA LUMPUR: Andalusia Travel & Tours Sdn. Bhd. (Andalusia) yang dikenali ‘Travel Legend’ kini menawarkan pakej Holiday ke seluruh Asia dan juga Eropah.

Pengerusi Eksekutif Andalusia, Dato’ Md Daud Che’ Ngah berkata, pakej percutian ini dibuka untuk memberi kemudahan dan menjamin keselamatan daripada sudut pantang larang agama jikalau pergi melancong di negara luar yang bukan negara Islam.

- Advertisement -

Menurutnya, Pakej Holiday atau Pakej Luar Negara ini terdapat dalam empat bahagian Asia merangkumi Asia Tenggara, Asia Timur, Asia Selatan dan Asia Tengah. 

Sementara, Pakej Holiday ke Eropah pula terdiri daripada tujuh  mengikut negara termasuklah Turkiye, Balkan, Itali, Eropah Timur, Eropah Barat dan Maghribi.

“Konsep dakwah juga diterapkan sepanjang perjalanan melancong di negara yang bukan Islam. Selain itu juga, pihak Andalusia ada menyediakan garis panduan agar tidak menyeleweng daripada Islam.

“Fokus dakwah Andalusia pada setiap perjalanan pelancong adalah pergi dan pulang membawa hasil dan faedah nilai ilmu dan keimanan,” katanya.

Md Daud berkata demikian ketika ditemui pada hari pertama Pameran Persatuan Ejen Pelancongan dan Pengembaraan Malaysia (MATTA Fair) 2024 di Pusat Pameran dan Perdagangan Antarabangsa Malaysia (MITEC), di sini, hari ini. 

Sementara Pengurus Besar Bahagian Holidays Andalusia, Wan Norashikin Wan Ibrahim berkata, pihak Andalusia turut menyediakan gabungan pakej umrah dan pakej holiday. 

“Kami juga menyediakan pakej melancong terlebih dahulu dan seterusnya  menunaikan umrah. Pakej ini ramai disertai oleh pengunjung,” katanya.

“Andalusia  juga akan memberikan diskaun RM200 untuk pakej holiday dan RM100 untuk pakej umrah sepanjang Matta Fair yang diadakan di Malaysia International Trade & Exhibition Centre (MITEC), Kuala Lumpur dari 22 Mac sehingga 24 Mac 2024,” katanya. – HARAKAHDAILY 23/3/2024

- Advertisement -