Miskin bandar bakal membuatkan Rafizi terduduk

Pilihan Raya Negeri Selangor

- Advertisement -

KEGAGALAN Rafizi selaku Menteri Ekonomi memberi kesan besar kepada masyarakat bandar yang menjadi pengundi teras kepada Pakatan Harapan selama ini.

Derita hidup masyarakat miskin bandar yang terseksa dengan kos sara hidup selama ini telah meletakkan harapan kepada PH untuk menyelesaikan masalah mereka.

Kehidupan miskin bandar ini terjerat dengan hutang-piutang seperti komitmen rumah, kenderaan, dan sebagainya. Bagi mereka, mempunyai simpanan yang mencukupi hanyalah mimpi dan angan-angan sahaja.

Namun, kegagalan Rafizi pada hari ini membuatkan mereka kecewa dan putus harapan kepada PH. Slogan politik selama ini tinggal retorik, harapan bertukar kepada kekecewaan dan mencetuskan kemarahan yang membuak-buak dalam kalangan mereka.

Pengkhianatan PH terhadap prinsip asas perjuangan mereka khususnya melantik ahli politik yang terpalit dengan kes mahkamah telah menambahkan lagi rasa kecewa mereka.

Pengundi teras PH kini sedang dalam keadaan yang rapuh sama ada terus memberikan sokongan kepada PH atau beralih arah kepada blok politik yang lebih praktikal, bersih dan stabil.

Teori Ekonomi Manusiawi versi Madani Perdana Menteri ke-10 lenyap ibarat debu di atas batu yang ditiup angin akibat daripada kegagalan Rafizi.

Malang nasib PH, diserang oleh ahli sendiri dan kini pengundi teras mereka bakal beralih pergi.

DR FIRDAUS AZIM
Ketua Penerangan Pemuda Selangor – HARAKAHDAILY 31/1/2023

- Advertisement -
- Advertisement -