Aura Shahidan merebak ke Padang Serai

Shahidan (tengah) dan Azman (kiri) ketika turun padang menyantuni peniaga dan orang ramai di pasar malam Taman Selasih, Kulim Kedah.
- Advertisement -

PADANG SERAI: Aura Ahli Parlimen Arau, Dato’ Seri Shahidan Kassim bukan sekadar meluas di Perlis, malah kini sudah merebak ke Padang Serai, Kedah.

- Advertisement -

Ahli Parlimen Sik, Ahmad Tarmizi Sulaiman berkata, kehadiran bekas Menteri Wilayah Persekutuan tersebut sangat istimewa bagi penduduk tempatan.

Menurut beliau, kehadiran Shahidan membantu kempen calon PERIKATAN NASIONAL (PN) Padang Serai, Dato’ Azman Nasarudin mendapat sambutan penduduk tempatan.

“Aura Shahidan merebak ke Padang Serai dalam menyantuni peniaga dan pengunjung pasar malam Sungai Karangan.

“Orang ramai pakat nak bergambar dengan Dato’ Seri Shahidan. Auranya sudah merentasi Perlis nampaknya,” katanya pada catatan di laman sosialnya,” katanya.

Sebelum itu, Tarmizi menyertai Shahidan dan Azman solat Maghrib di Surau Taman Gemilang, Lunas. 

“Berdasarkan momentum sokongan rakyat terhadap PN, insya-Allah peluang Cikgu Azman begitu cerah memandangkan rakyat sekarang begitu bijak,” ujarnya.

Sementara itu Shahidan berkata, jentera PN Arau akan turut membantu kempen bagi memastikan Padang Serai menjadi milik PERIKATAN NASIONAL.

“Saya singgah ke pasar malam Taman Selasih Kulim sambil menyantuni peniaga dan penduduk. Alhamdulillah semangat penyatuan dan perpaduan ummah yang ingin kami rencanakan diterima baik,” ujarnya. 

Pada Pilihan Raya Umum ke-15 (PRU15) baru-baru ini, Perlis jatuh ke tangan PERIKATAN NASIONAL yang memenangi 13 daripada 14 kerusi DUN serta menguasai kesemua tiga parlimen terdiri daripada Arau, Kangar dan Padang Besar. – HARAKAHDAILY 1/12/2022

- Advertisement -