Adun jalan kaki 2 km agih bantuan banjir

- Advertisement -

KUALA KRAI: Adun Guchil Hilmi Abdullah terpaksa berjalan di atas landasan kereta api sejauh hampir 2 kilometer bagi menyampaikan sumbangan kepada mangsa banjir di Kampung Jirat dan Taman Melati.

Katanya, beliau bersama petugas Pusat Khidmat Dun Guchil terpaksa menggunakan landasan kereta api memandangkan jalan sedia ada dinaiki banjir.

“Dua jalan ke kedua-dua kampung ini ditutup kepada semua kenderaan. Jadi kami bertemu dengan mangsa banjir berdekatan gertak hitam bagi menyerahkan sumbangan.

- Advertisement -

“Bantuan tersebut berupa 40 pek makanan malam kepada penduduk di Kampung Jirat dan 30 bungkus lagi untuk penduduk Taman Melati,” katanya pada hantaran di laman sosialnya semalam.

Menurutnya juga bantuan manakan itu disumbang seorang korporat Dato’ Azaha Berahim.

Sumbangan serupa juga disampaikan kepada pelajar pondok di Ribat Darul Muhammad, Kampung Tualang.

Sementara itu menurut portal e-Banjir Kelantan sehingga sekarang terdapat 13 jalan yang ditutup kepada semua kenderaan di Kelantan akibat banjir.

Antaranya di Kuala Krai jalan Jirat, jalan ke Kampung Baru Pahi, jalan Bukit Sireh ke Kuala Nal, di Machang jalan Kuala Hau ke Temangan dan Jalan Pangkal Meleret ke Wakaf Baru.

Di Pasir Mas jalan ke Balai Polis Jeram Perdah, jalan Banggol Kulim, Jalan Pangkalan Rakit ke Batu Karang, Jalan sekolah Cina, jalan Sekolah Kebangsaan Tok Deh, Panglima Bayu ke Jeram Perdan dan di Tanah Merah jalan ke Kusial-Gual Ipoh. – HARAKAHDAILY 20/12/2021

- Advertisement -