Mangsa banjir terharu terima sumbangan PAS

- Advertisement -

Oleh SITI NADIRAH SHASHA

KOTA KINABALU:
Lajnah Kebajikan dan Kemasyarakatan Dewan Muslimat PAS Negeri Sabah dengan kerjasama PAS Sepanggar, semalam menyampaikan sumbangan bagi membantu penduduk yang terjejas akibat banjir kilat yang berlaku baru-baru ini.

Seorang penduduk, Mohd Nur Khairul Izam amat berterima kasih kepada PAS atas sumbangan yang telah diberikan di kala mereka ditimpa musibah.

- Advertisement -

“Saya mendoakan kesejahteraan serta dipermudahkan segala urusan PAS untuk membantu lebih ramai masyarakat setempat,” ujarnya lagi.

Seramai 30 keluarga telah menerima sumbangan bakul makanan berupa barangan dapur yang disampaikan oleh Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Dilantik, Dr Aliakbar Gulasan di Surau Kampung Laut manakala 20 keluarga lagi menerima sumbangan di Surau Ar-Rahman Kampung Rampayan.

Bantuan itu merupakan hasil sumbangan daripada Pejabat ADUN Dilantik, Dr Aliakbar dan orang ramai yang menyumbang dalam Tabung Derma Kilat Banjir Sabah yang dianjurkan oleh Lajnah Kebajikan Dewan Muslimat PAS negeri.

Banjir telah melanda beberapa daerah di Sabah seperti Beaufort, Sipitang, Kota Belud, Keningau dan beberapa kawasan sekitar Kota Kinabalu bermula 3 September lalu akibat hujan lebat berpanjangan. – HARAKAHDAILY 6/9/2021

- Advertisement -