Penduduk dikuarantin dibantu ADUN Damak

- Advertisement -

JERANTUT: ADUN Damak, Ustaz Zuridan Mohd Daud telah menziarahi dan menyampaikan sumbangan kepada lebih 100 keluarga yang dikuarantin berikutan penularan COVID-19 di sekitar bandar ini.

Serahan melibatkan 37 lokasi termasuk kampung-kampung dan taman perumahan ini telah dijayakan dengan bantuan Jabatan Amal Malaysia, Kelab Rukun Tetangga dan Jawatankuasa Keselamatan dan Kesejahteraan Kampung.

Turut bersama adalah PAS Cawangan dan Umno Cawangan setempat yang melancarkan lagi proses sumbangan kepada para penduduk sepanjang lima hari proses serahan tersebut pada 24 hingga 28 Mei itu.

- Advertisement -

Senarai penerima dikeluarkan oleh pihak Pusat Kawalan Operasi Bencana (PKOB) Daerah Jerantut dan disusun penyerahan mengikut prosedur operasi standard (SOP) ditetapkan pihak berkuasa.

Ustaz Zuridan yang juga Ketua Dewan Ulamak PAS Negeri Pahang turut merakamkan penghargaan kepada para petugas barisan hadapan di mana kekal komited melaksanakan tanggungjawab mereka.

“Alhamdulillah. Terima kasih diucapkan kepada pihak Menteri Besar Pahang, yang membekalkan barang sumbangan. 

“Di samping itu, kami di pihak Pusat Khidmat Masyarakat ADUN Damak juga turut menyediakan sumbangan tambahan bagi mengurangkan beban keluarga yang dikuarantin. 

“Kepada semua pesakit yang dijangkiti COVID-19 dan keluarga-keluarga yang dikuarantin diharapkan agar bersabar dan berdoa. Sentiasa amalkan kebersihan dan mengkuarantinkan diri dengan sebaiknya di rumah agar rantaian jangkitan ini dapat diputuskan,” katanya. 

Beliau turut mengharapkan agar orang ramai akur dengan arahan yang dikeluarkan oleh pihak kerajaan untuk duduk dirumah dan sentiasa melindungi diri dan keluarga supaya tidak dijangkiti. – HARAKAHDAILY 2/6/2021

- Advertisement -