Semarakkan kebajikan di bulan Ramadan 

Siti Ashah menyampaikan sumbangan Beras Sejahtera kepada salah seorang penerima.
- Advertisement -

PADANG SERAI: Kebajikan buat golongan yang memerlukan berterusan dilaksanakan terutama dalam bulan Ramadan yang penuh keberkatan ini.

Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Merbau Pulas, Dato’ Siti Ashah Ghazali berkata, “Sedikit tanda ingat, pakat-pakat rasa. Amalan di bulan Ramadan ini digandakan Allah pahalanya. Maka, rebutlah peluang ini.” 

- Advertisement -

Beliau telah menyampaikan bantuan Beras Sejahtera serta barangan keperluan harian yang lain kepada 200 penerima dari golongan sasaran, dalam majlis yang diadakan di Maahad Ibnu Umar, Kampung Terat Batu, semalam melibatkan penerima daripada lapan buah kampung dalam Dewan Undangan Negeri (DUN) berkenaan.

Ashah yang juga Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Luar Bandar, Pembangunan Insan dan Pembasmian Kemiskinan berkata, golongan kurang berkemampuan tidak dipinggirkan oleh kerajaan negeri malah sumbangan dan bantuan di bulan Ramadan ini semakin disemarakkan. 

“Ia termasuklah sumbangan kepada sukarelawan kampung yang dilaksanakan kerajaan negeri setiap kali menjelang Ramadan dan Aidilfitri. 

“Insya-Allah, visi Kedah Sejahtera Nikmat Untuk Semua akan terus direalisasikan dan Kedah tempat orang miskin bernaung dan orang kaya berbakti, akan terus dilaksanakan,” katanya. – HARAKAHDAILY 19/3/2024

- Advertisement -