Tsutomu Ogura jurulatih baharu bola sepak Singapura

Nama bekas penolong jurulatih pasukan bola sepak kebangsaan Jepun, Tsutomu Ogura disebut-sebut sebagai jurulatih baharu pasukan bola sepak kebangsaan Singapura. (FOTO: Today Online)
- Advertisement -

SINGAPURA: Tsutomu Ogura, bekas penolong jurulatih pasukan bola sepak kebangsaan Jepun bakal dinamakan sebagai ketua jurulatih pasukan kebangsaan Singapura selepas Takayuki Nishigaya dipecat daripada jawatan itu.

Jika disahkan, ia akan menjadi jurulatih Jepun ketiga berturut-turut yang mengendalikan pasukan Lions, lapor CNA memetik kenyataan sumbernya.

- Advertisement -

Ogura, 57, adalah bekas penolong jurulatih pasukan kebangsaan Jepun (2006-2010) dan pasukan Olimpik (2010-2012).

Berikutan tugas itu, beliau bertugas  di beberapa kelab Jepun, tetapi peranan terakhirnya ialah di Tokyo Verdy di mana dia juga merupakan penolong jurulatih.

Pasukan itu menduduki tempat ketiga dalam Liga J2 musim lalu, dan memenangi promosi melalui play-off ke peringkat teratas bola sepak Jepun.

Kelab itu berkata pada  awal bulan ini bahawa Ogura telah meninggalkan kelab itu.

Pada semalam, Isnin (29 Jan), Persatuan Bola Sepak Singapura (FAS) mengumumkan pemecatan Nishigaya.

Ia berlaku selepas rentetan keputusan yang suram, yang terbaharu ialah kekalahan kepada Thailand dan Korea Selatan yang meletakkan Lions di tangga tercorot kumpulan kelayakan Piala Dunia.  HARAKAHDAILY  30/1/2024

- Advertisement -