Kumpulan kempen PN, BN dan PH ‘bertembung’ di Pekan Sabtu

- Advertisement -

LENGGONG: Kumpulan kempen PERIKATAN NASIONAL (PN) dan Barisan Nasional (BN) serta Pakatan Harapan (PH) ‘bertembung’ serentak di lokasi sama dalam usaha meraih sokongan pengundi dalam kalangan warga setempat.

- Advertisement -

Perayu-perayu undi PN diketuai Ustaz Mohd Hanafiah Idris yang juga Timbalan Yang Dipertua PAS Kawasan Lenggong mengiringi calon PN P.055 Lenggong, Ustaz Muhammad Rifa’at Razman dan calon N.04 Kota Tampan, Mohd Jamil Yahya.

Kumpulan BN pula mengiringi calon BN N.04 Kota Tampan, Dato’ Saarani Mohamad yang juga Menteri Besar Perak, manakala kumpulan kecil PH mengiringi calon PH P.055 Lenggong, Datuk Jurey Latiff Mohd Rosli.

Kehadiran ketiga kumpulan itu memeriahkan suasana dengan imej dan lambang warna-warni parti masing-masing bertemu penduduk yang sedang berkunjungan dalam urusan harian mereka di Pekan Sabtu bandar kecil ini.

Masing-masing kumpulan juga dilihat beramah mesra dengan orang awam dan menyampaikan risalah serta bahan kempen PRU15 mereka dalam usaha yang berbaki hanya seminggu sebelum pembuangan undi.

Ketiga-tiga kumpulan juga walaupun ‘berlawan’ pada PRU ini, namun tetap mesra dan bersalaman selain sempat berbual ringkas ketika saling berselisih laluan satu sama lain di sekitar keramaian tersebut.

Kumpulan kempen PN dalam kalangan sekitar 30 perayu undi itu meneruskan kempen mereka bertemu individu-individu pengunjung sehingga jam 11:30 pagi di mana kedua calon pula bergerak ke pertemuan di peringkat Negeri. – HARAKAHDAILY 13/11/2022

- Advertisement -