Presiden suntik semangat pimpinan PAS Johor

- Advertisement -

PAGOH: PAS Negeri Johor telah menganjurkan Liqa’ Qiyadi bersama Presiden PAS, Tan Sri Tuan Guru Abdul Hadi Awang yang berlangsung di Maahad Tahfiz Al-Quran Al-Muhammadi, di sini kelmarin.

Liqa’ khas yang bertujuan menerima taujihat daripada Tuan Guru Presiden dalam siri lawatan kerja ke Johor ini juga disifatkan Pesuruhjaya PAS Johor, Ustaz Abdullah Husin dalam rangka untuk memperkukuh jemaah.

“Ada isyarat akan berlaku Pilihan Raya Negeri dalam waktu terdekat. Walaupun begitu, berlaku ataupun tidak berlaku, kita (ahli PAS) perlu mengukuhkan jemaah dan memantapkan jemaah,” ujar beliau.

- Advertisement -

Tuan Guru Abdul Hadi dalam ucapannya menyentuh mengenai peranan PAS berada dalam kerajaan pada ketika ini dan usaha serta peranan penting digerakkan melalui agenda perpaduan ummah.

“PAS yang sebahagian dari kerajaan mengambil alih kerajaan yang lama bukan melalui rampasan kuasa ketenteraan, tiada pertumpahan darah sedikitpun. PAS menjadi ‘King Maker’ melalui pendekatan perpaduan ummah yang kita ambil,” ujar beliau.

Dalam majlis sama, Timbalan Pesuruhjaya PAS Johor, Roslan Nikmat telah mengadakan membentangkan khas mengenai laporan situasi banjir yang melanda negeri ini baru-baru ini.

“Seramai 324 orang sukarelawan daripada Khidmat Malaysia, Jabatan Amal Malaysia dan NGO-NGO terlibat sewaktu banjir di Negeri Johor.

“Kita (PAS Johor) juga ada menerima bantuan sumbangan daripada PAS Negeri Kedah dan PAS Selangor bagi meringankan beban mangsa-mangsa banjir di Negeri Johor yang seramai 5,438 orang,” tambah Roslan.

Turut hadir Naib Presiden PAS, Dato’ Sri Dr Ahmad Samsuri Mokhtar dan Setiausaha Agung PAS, Dato’ Seri Takiyuddin Hassan serta pimpinan PAS Negeri dan Kawasan-kawasan. – HARAKAHDAILY 21/1/2022

- Advertisement -