MN Selangor santuni pelajar di PPV

- Advertisement -

KUALA LANGAT: Muafakat Nasional (MN) di Selangor menyantuni pelajar-pelajar Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Jenjarom, Sijangkang Jaya, Pulau Carey yang menerima suntikan vaksin di Pusat Pemberian Vaksin (PPV) Kuala Langat.

Program itu disertai Pergerakan Pemuda Umno bahagian berkenaan yang diketuai Zurihan Yusop. Turut serta Pemuda MIC dan Dewan Pemuda PAS.

- Advertisement -

Ketua Penerangan Umno Malaysia Shahril Hamdan berkata, perkembangan proses vaksinasi kian positif mutakhir ini bagi membantu ke arah peralihan kepada suasana normal baharu.

Katanya, rakyat perlu belajar menjalani kehidupan normal baharu bersama pandemik Covid-19.

“Terima kasih tidak terhingga kepada tenaga pengajar dan sukarelawan yang mengurus perjalanan program vaksinasi setiap hari di Kompleks Sukan Kuala Langat,” katanya pada perkongsian di laman sosialnya.

Pemuda MN turut menyerah bantuan barangan makanan kepada Ketua Balai, Balai Polis Telok Panglima Garang sebagai mewakili lima keluarga pegawai yang dijangkiti Covid-19.

Shahril berkata, mereka sedang menjalani kuarantin kendiri dan diharap semuanya dipelihara dan kembali sembuh seperti sediakala.

Semangat MN dicetus pada perhimpunan di Putra World Trade Centre pada 14 September 2019 sehingga mencetus Piagam Mufakat Nasional bagi menjunjung dan mempertahankan perlembagaan negara. – HARAKAHDAILY 28/9/2021

- Advertisement -