Teresa iri hati dengan pencapaian penggantinya

- Advertisement -

TERNYATA sejak Datuk Dr Mohd Khairuddin Aman Razali menerajui Kementerian Perusahaan Perladangan dan Komoditi banyak program dan aktiviti yang inovatif dan produktif telah diperkenalkan kementerian sehingga memberi keyakinan dan nafas baru kepada pemain-pemain industri dan rakyat jelata bahawa industri perladangan kita sesungguhnya terus kompetitif dan punya masa depan yang baik buat rakyat dan negara.

Dalam tempoh 5 bulan sejak mengambil-alih kementerian rakyat telah melihat betapa proaktif dan agresifnya menteri yang baru dalam memikul tanggungjawabnya berbanding Teresa Kok semasa pemimpin DAP itu menjawat jawatan yang sama selama 22 bulan.

Dengan takdir Tuhan harga komoditi dan harga ladang juga semakin stabil dan meningkat lantas terus menjana pulangan yang baik buat pemain industri dan rakyat jelata yang terlibat.

Tidak keterlaluan dikatakan prestasi kementerian semakin memberangsangkan sejak menteri baru mengambil-alih dan ini memberi kesan positif buat semua.

- Advertisement -

Rakyat yang terkesan sebelum ini dengan harga komoditi dan hasil ladang yang tidak menentu hari ini menarik nafas lega apabila semuanya beransur dan kembali pulih. Pencapaian yang diraikan ini rupanya dijaki sesetengah pihak terutamanya musuh politik kerajaan.

Lalu di Dewan Rakyat baru-baru ini isu lawatan kerja Dr Khairuddin ke Turki yang kembali kononnya tanpa mematuhi SOP dibangkitkan Teresa dan bangku pembangkang secara berlebih-lebihan sehingga kelihatan seolah mahu dipolitikkan.

Jika benar menteri telah melanggar SOP maka tindakan harus diambil dan kita percaya menteri sendiri sebenarnya tidak ada niat melanggar sebarang peraturan kecuali mengutamakan tugas dan kepentingan negara.

Teresa tuduh menteri mungkin telah mencetuskan ‘Kluster Khairuddin Takiri’ sedangkan sehingga hari ini setelah lebih sebulan kepulangan menteri tidak ada apa bukti bagi menyokong dakwaan jahil Teresa itu.

Janganlah kerana dengki dan iri hati dengan pencapaian kerajaan dan menteri maka apa sahaja peluang yang ada mahu dipolitikkan.

Jika ada kesilapan di pihak menteri beliau wajar dikenakan tindakan. Tetapi janganlah mencetuskan panik dan menghasut rakyat dengan dakwaan jahat yang bukan-bukan dan tidak berasas.

Menteri berkenaan dan kerajaan dijangka mengeluarkan kenyataan rasmi berhubung perkara ini. Sementara itu lagi Teresa jadilah pembangkang yang konstruktif atau membina bukannya yang kecewa dan pengadu-domba.

ROSLAN SHAHIR MOHD SHAHIR – HARAKAHDAILY 21/8/2020

- Advertisement -