Hampir 1,000 sertai Majlis Tadabur dan Khatam Al-Quran

Tuanku Dr. Hajah Lailatul Shahreen Akashah Khalil berkenan berangkat merasmikan Majlis Tadabur dan Khatam Al-Quran 1445H.
- Advertisement -

KANGAR: Raja Puan Muda Perlis Tuanku Dr. Hajah Lailatul Shahreen Akashah Khalil berkenan berangkat merasmikan Majlis Tadabur dan Khatam Al-Quran 1445H yang berlangsung di Masjid Tuanku Syed Faizuddin Putra Jamalullail, Batu 5, Kuala Perlis, di sini, hari ini.

- Advertisement -

Keberangkatan tiba baginda disambut oleh Pengerusi Pertubuhan Khidmat Wanita Negeri Perlis (PERWANIS), Datuk Mastika Junaidah Husin.

Menurut Mastika, program tersebut telah dianjurkan sejak 40 tahun lalu di bawah naungan Almarhumah Raja Perempuan Besar Perlis, Tuanku Tengku Budriah Almarhum Tengku Ismail sebagai Pengerusi Lembaga Kebajikan Perempuan Islam Perlis.

“Pada tahun ini penyertaan kumpulan yang bertadarus di seluruh negeri Perlis adalah terdiri dari 62 pasukan dan semua peserta seramai 954 orang.

“Sebahagian besar peserta adalah dari kumpulan yang bertadarus di masjid-masjid di seluruh negeri Perlis,” katanya.

Program itu dianjurkan dengan kerjasama Majlis Agama Islam dan Adat Istiadat Melayu Perlis (MAIPs) dan Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (YADIM).

Tuanku Dr. Hajah Lailatul Shahreen juga berkenan menyempurnakan penyampaian sumbangan kumpulan tadarus kepada wakil Parlimen Arau, Kangar dan Padang Besar termasuk wakil badan bukan kerajaan (NGO). – HARAKAHDAILY 1/4/2024

- Advertisement -