Hizbullah serang tentera Zionis dengan peluru berpandu

Hizbullah telah melakukan serangan berkala sejak Oktober 2023 menyasarkan kedudukan tentera rejim Israel, sebagai tindakan balas terhadap serangan Zionis terhadap Gaza dan selatan Lubnan. (FOTO: MNA)
- Advertisement -

BEIRUT: Kumpulan Penentangan Lubnan, Hizbullah mengumumkan bahawa ia telah berterusan melakukan serangan peluru berpandu ke atas kedudukan Israel di Semenanjung Gaza yang menempatkan tentera Zionis.

Kenyataan itu menambah bahawa operasi anti-Zionis itu dilakukan sebagai solidariti dengan rakyat Palestin di Semenanjung Gaza yang terkepung itu, lapor MNA.

Hizbullah telah melakukan serangan berkala sejak awal Oktober tahun lepas menyasarkan kedudukan tentera rejim Israel sebagai tindakan balas terhadap serangan rejim pendudukan terhadap Gaza dan selatan Lubnan.

- Advertisement -

Israel melancarkan perang kejamnya ke atas Gaza yang terkepung pada 7 Oktober 2023 selepas pejuang Palestin di Gaza, Hamas melakukan operasi yang tidak pernah berlaku sebelum ini terhadap entiti pendudukan itu sebagai membalas dendam terhadap kekejaman yang semakin meningkat terhadap rakyat Palestin.

Setakat ini, rejim Tel Aviv telah membunuh lebih 30,000 rakyat Palestin, kebanyakannya wanita dan kanak-kanak, dan mencederakan sekurang-kurangnya 68,883 yang lain.

Israel telah mengenakan pengepungan sepenuhnya ke atas wilayah yang padat penduduk itu, memotong bahan bakar, elektrik, makanan, dan air kepada lebih dua juta rakyat Palestin yang tinggal di Gaza. – HARAKAHDAILY 4/3/2024

- Advertisement -