Kelantan: Pemuda PAS dukung penuh kepimpinan baharu

Mohamad Kamal Mohamed
- Advertisement -

KOTA BHARU: Pemuda PAS Kelantan berjanji memberi sepenuh taat setia dan menghulur segala kudrat tenaga kepada kepimpinan baharu kerajaan negeri.

- Advertisement -

Ketuanya Mohamad Kamal Mohamed berkata, sokongan itu saling tidak tumpah diberikan kepada era kepimpinan sebelum ini.

“Sekali pun peranan kami hanya sekecil mengemudi anak muda tetapi tugasan yang diberi cukup bermakna.

“Hakikatnya Pemuda PAS Kelantan akan menjadi pembantu yang baik, sebagai tongkat serandang menguat untuk kesinambungan kerajaan Islam,” katanya pada kenyataan hari ini.

Beliau turut merakam ucapan tahniah kepada rakyat Kelantan yang keluar mengundi pada Sabtu lepas.

Begitu juga katanya petugas PAS dan PERIKATAN NASIONAL (PN) yang bersungguh-sungguh membantu kempen calon sehingga dipilih majoriti rakyat.

“Kami juga menjadi saksi kerja-kerja yang penuh dedikasi dan berintegriti barisan kepimpinan Ustaz Dato’ Bentara Kanan Ahmad Yakob dan Dato’ Mohd Amar Abdullah dan seluruh saf Exco penggal lepas.

“Ustaz Mad mengemudi kerajaan negeri dalam tempoh 10 tahun yang menguatkan dengan pemtadbiran Merakyat Membangun Bersama Islam,” ujarnya.

Bagaimanapun kata beliau menjadi sunnah kepimpinan bersilih ganti.

Beliau berkata, tidak mungkin wujud kepimpinan yang baharu jika tidak diwarisi dari legasi kepimpinan lama bagaikan mata rantai perjuangan.

“Ayuh anak muda, mari kita bersama bina negeri ini dengan kudrat tenaga dan idea mengikut posisi kita,” tambahnya. – HARAKAHDAILY 16/8/2023

- Advertisement -