Pemimpin PH kutip bahan fitnah modal kempen

Dato' Seri Muhammad Sanusi Md Nor
- Advertisement -

ALOR SETAR: Pemimpin Pakatan Harapan (PH) dianggap begitu terdesak sehingga sanggup mengutip bahan-bahan fitnah sebagai modal berkempen bagi menghadapi pilihan raya tidak lama lagi.

- Advertisement -

Menteri Besar, Dato’ Seri Muhammad Sanusi Md Nor berkata, sepatutnya pemimpin PH terutamanya yang bertaraf menteri tidak terpengaruh dengan fitnah sebagai modal ceramah untuk mengelirukan orang ramai.

“Parah sangat dah PH-BN ni, level menteri pun kutip fitnah di medsos buat modal ceramah untuk mempengaruhi orang ramai,” kata beliau pada hantaran di media sosialnya, di sini.

Sanusi juga berkata, banglo besar di Sik yang tular di media sosial bukan miliknya sebaliknya kepunyaan abangnya yang bekerja sebagai penyelam laut dalam.

Menteri Komunikasi dan Multimedia, Ahmad Fahmi Mohamed Fadzil, ketika berucap pada satu majlis di Tanjung Karang, mencabar Menteri Besar agar mengisytiharkan harta untuk membuktikan banglo tersebut bukan miliknya.

Dalam pada itu Sanusi menjelaskan beliau langsung tiada kaitan walaupun satu sen menyumbang wang bagi pembinaan rumah tersebut.

Beliau turut mengingatkan pihak lawan tidak melibatkan ahli keluarganya sebagai modal kempen politik fitnah bagi mengelirukan rakyat.

“Dalam keluarga (13 adik beradik), hanya saya seorang yang terlibat dengan politik. Adik beradik saya yang lain termasuk pemilik rumah yang ditular itu bukan ahli politik.

“Semoga Allah selamatkan kami dan anak cucu daripada pemimpin yang lemah seperti itu,” ujar beliau. – HARAKAHDAILY 14/7/2023

- Advertisement -