PH-BN kerajaan hampas kosong, sangat rapuh

- Advertisement -

SHAH ALAM: Kerajaan Pakatan Harapan-Barisan Nasional (PH-BN) berada dalam keadaan sangat rapuh dan seperti telur di hujung tanduk, demikian kata Ketua Pemuda Perikatan Nasional (PN), Ustaz Ahmad Fadhli Shaari.

Menurut beliau, anak-anak muda adalah golongan paling menyampah dengan kerajaan di Putrajaya hari ini di mana selama enam bulan pemerintahan hanya mempersembahkan hampas kosong.

Katanya, selama ini pemimpin parti gabungan tersebut hanya tahu bersembang dan menyalahkan kerajaan, tetapi kini mereka memerintah tanpa agenda dan tidak menunaikan janji-janji terdahulu.

“Kita tak nak salahkan kerajaan seratus peratus. Tetapi waktu kamu sebagai pembangkang seolah-olah kamu bercakap macam kamu ni malaikat. Tetapi bila kamu jadi kerajaan, inilah dia kerajaan sembang kosong. 

“Sebab itu mereka sedang menggelabah pada hari ini. Mereka cukup-cukup kecut berhadapan dengan kebangkitan rakyat,” ujarnya pada Himpunan Pelancaran Jentera Pemuda PN di i-City Convention Centre (ICCC), di sini sebentar tadi.

Tekadnya, Pemuda PN akan memastikan saluran-saluran undi anak muda dimenangi sepenuhnya oleh PN, sekali gus mempertahankan kemenangan di Kelantan, Terengganu dan Kedah serta bersedia memenangi Selangor.

Menurut beliau, Selangor yang menjadi benteng terakhir kepada PH-BN dan dilihat teguh kepada gabungan itu tidak mustahil dimenangi PN sebagaimana kemenangan Sultan Muhammad al-Fateh menawan Kota Konstatinopel. – HARAKAHDAILY 17/6/2023

- Advertisement -
- Advertisement -