Perjuangan di Palestin tidak bernoktah

- Advertisement -

KUALA TERENGGANU: Duta Khas Perdana Menteri ke Timur Tengah, Dato’ Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang turut berkongsi khabar gembira dari Palestin.

“Alhamdulillah kemenangan untuk Palestin dan kemanusiaan. Peristiwa terbaharu itu membuka mata umat Islam dan warga dunia terhadap perjuangan Palestin dan kebiadapan Israel,” katanya pada kenyataan hari ini.

- Advertisement -

Pada jam 2 pagi waktu Gaza (7 pagi Malaysia) tadi penduduk di Gaza meraikan gencatan senjata yang diumumkan kerajaan zionis Israel dengan bertakbir beramai-ramai.

Laungan takbir Hari Raya kedengaran di corong-corong masjid memecah kesunyian awal pagi di Gaza. Pemuda antara golongan paling gembira dengan kemenangan tersebut.

Tuan Guru Abdul Hadi yang juga Presiden PAS berkata, kini masa untuk mencari penyelesaian, melindungi keadilan, mengembalikan keamanan di Palestin.

“Sekarang usaha untuk membina semula Palestin secara bersama dan didukung oleh kesatuan umat Islam seluruhnya. Palestin, perjuangan tidak bernoktah, sokongan tidak bermusim,” ujarnya. – HARAKAHDAILY 21/5/2021

- Advertisement -