Institut pengajian Islam terima sumbangan MCM

- Advertisement -

KUALA KRAU: Kompleks Tahfiz Al-Quran dan Anak Yatim Al-Qaradawi (KOMTAQ) telah menerima sumbangan kitab Matla’ Badrain dan Riyadus Solihin daripada Muslim Care Malaysia Society (MCM).

Mudir KOMTAQ, Ustaz Kamal Ashaari menerima pemberian tersebut yang telah diserahkan Ahli Jawatankuasa MCM, Mohd Johari Ismail dalam satu pertemuan di pusat pengajian Islam itu di Kerdau, di sini hari ini.

KOMTAQ dalam kejadian banjir yang melanda di sebahagian besar negeri Pahang baru-baru ini turut tenggelam terutama asrama lelaki, dapur masakan, bilik penginapan tetamu, rumah kongsi pekerja dan padang bola.

- Advertisement -

Selain kitab, MCM turut menyampaikan sumbangan berupa telekung solat dan barangan peralatan tidur serta makanan disumbangkan Presiden MCM, Zulkifli Wahijan dan Ahli Jawatankuasa MCM, Ustaz Dr Riduan Mohamad Nor.

Terdahulu, Ustaz Kamal yang mewakili PAS Kawasan Kuala Krau dan Johari telah menyerahkan sumbangan 686 naskhah kitab kepada Madrasah Darul Uloom Al-Islamiyah di FELDA Jengka 11, di sini kelmarin dahulu.

Sumbangan telah diterima sendiri Mudir Madrasah Darul Uloom Al-Islamiyah, Ustaz Ujang Poniran di mana pusat pengajian ini turut ditenggelami banjir yang melanda hingga merosakkan semua kitab dan al-Quran di sini.

Turut bersama pada serahan dan sumbangan barangan makanan kepada madrasah ini adalah Ketua PAS Cawangan Jengka 11, Kamaruzaman Usop. – HARAKAHDAILY 25/1/2021

- Advertisement -