Kelantan ucap takziah buat rakyat Sarawak

- Advertisement -

KOTA BHARU: Kerajaan Kelantan merakam ucapan takziah kepada keluarga bekas Yang Dipertua Negeri Sarawak, Allahyarham Pehin Sri Tun Abdul Taib Mahmud yang meninggal dunia pagi tadi.

Timbalan Menteri Besar, Dato’ Dr Mohamed Fadzli Hassan menyifatkan pemergian Tun Abdul Taib suatu kehilangan besar buat rakyat Sarawak dan negara.

- Advertisement -

Menurutnya, sepanjang hayat Allahyarham pernah berkhidmat sebagai menteri di peringkat Persekutuan sebelum kembali ke Sarawak berkhidmat sebagai Ketua Menteri.

“Allahyarham juga pernah berkhidmat sebagai Pengerusi Perkim Kebangsaan dalam tempoh begitu lama bagi membantu saudara kita yang menganut Islam.

“Oleh itu, saya mewakili kerajaan dan rakyat Kelantan mengucapkan takziah kepada seluruh anggota keluarga Allahyarham,” katanya di sini, hari ini.

Bekas Yang di-Pertua Negeri terbabit meninggal dunia kira-kira jam 4.28 pagi di Cardiac Vascular Sentral Kuala Lumpur (CVSKL).

Menurut laporan media jenazah Allahyarham akan diuruskan di Masjid Negara, sebelum diterbangkan ke Kuching hari ini. – HARAKAHDAILY  21/2/2024

- Advertisement -