Terus boikot produk rejim Zionis Israel

Dato' Dr. Sahruddin Jamal
- Advertisement -

BATU PAHAT: Ahli Dewan Undangan Negeri (ADUN) Bukit Kepong, Dato’ Dr. Sahruddin Jamal menggesa rakyat negara ini agar terus memboikot perniagaan-perniagaan yang membantu rejim zionis Israel.

- Advertisement -

Menurut beliau, walaupun itu adalah sesuatu yang kelihatan kecil tetapi ia sebenarnya dapat memberi kesan kepada ekonomi negara haram Israel itu sendiri.

“Saya harap kita dapat meneruskan kempen boikot untuk memastikan ekonomi mereka yang menyokong Israel tergugat.

“Walaupun kelihatan kecil, tetapi jika kita teruskan boikot, insya-Allah saya cukup yakin ekonomi Israel dan mereka yang menyokong Israel akan tergugat juga akhirnya,” ujarnya.

Beliau berkata demikian ketika berucap dalam program Himpunan dan Ceramah Solidariti Palestin PAS Negeri Johor yang berlangsung di Dewan Haji Abas, KomPAS, di sini, malam ini.

Beliau yang juga merupakan Pengerusi Perikatan Nasional Johor menambah, perperangan terbaru antara Israel dan Palestin itu bermula 7 Oktober dan semenjak itu program solidariti seperti itu sudah pun bermula di negeri itu.

Tambah Dr Sahrudin, rakyat Johor turut menitipkan doa qunut nazilah terhadap rakyat Palestin terutama dalam solat-solat jemaah yang didirikan di masjid-masjid dan surau-surau setiap hari.

“Kita nampak kecil, kita nampak sedikit, kita nampak tak kuat. Malaysia jauh dari Palestin.

“Namun saya cukup yakin kalau kita konsisten, istiqamah, berdoa membantu rakyat Palestin, insya-Allah kita akan menang juga akhirnya,” ujarnya.

Turut berucap di dalam program tersebut ialah Ketua Penerangan PAS Pusat, Ustaz Ahmad Fadhli Shaari, Timbalan Ketua Dewan Ulamak PAS Pusat, Tuan Guru Zulkifli Ismail, Pesuruhjaya PAS Johor, Ustaz Abdullah Husin dan tetamu khas wakil rakyat Palestin, Mohamad Wail Elzad. – HARAKAHDAILY 9/2/2024

- Advertisement -