PAS, PN akan bantu penduduk hadapi gangguan bekalan air

Ustaz Muhammad Fawwaz Mohd Jan
- Advertisement -

GEORGETOWN: Kerajaan negeri digesa agar segera menyusun pelan tindakan bagi membantu rakyat yang terkesan ekoran gangguan bekalan air yang dijadualkan berlaku pada minggu ini.

- Advertisement -

Ketua Penerangan PAS Pulau Pinang, Ustaz Muhammad Fawwaz Mohd Jan, berkata gangguan bekalan air itu bakal menjejaskan kira-kira 590,000 penduduk.

“Kerajaan negeri dicadangkan agar mengambil langkah-langkah persediaan seperti menyediakan tangki air dan lori air bergerak, terutamanya di kawasan perumahan bertingkat,” katanya dalam kenyataan di sini, hari ini.

Selain itu ujar beliau, kerajaan negeri juga perlu mengambil tindakan sewajarnya terhadap golongan perusahaan kecil dan sederhana, serta kilang-kilang yang mungkin terjejas akibat kurangnya bekalan air untuk pengoperasian premis mereka.

Gangguan terbabit yang dijadualkan pada 10 hingga 14 Januari itu disebabkan kerja pembaikian injap berukuran 1,200 mm yang mengalami kerosakan.

Fawwaz yang juga Ahli Parlimen Permatang Pauh turut mengingatkan penduduk, agar segera membuat persediaan menghadapi situasi tersebut.

“PAS Pulau Pinang dan juga Ahli Dewan Undangan Negeri (Adun) PERIKATAN NASIONAL (PN) akan turut membantu rakyat di kawasan masing-masing sepanjang masalah perbekalan air yang dijadualkan nanti,” tambahnya lagi. – HARAKAHDAILY 8/1/2024

- Advertisement -