PAS ambil alih tempat Umno di hati rakyat

Tan Sri Annuar Musa
- Advertisement -

KOTA BHARU: Umno di bawah pimpinan Dato’ Seri Dr Ahmad Zahid Hamidi disifatkan mengekal sikap sombong, mempertahankan jajaran baru dan mengheret parti itu semakin jauh daripada naluri orang Melayu dan Islam.

- Advertisement -

Bekas Setiausaha Agung Umno Tan Sri Annuar Musa berkata, pemecatan ahli Majlis Tertinggi Umno Isham Jalil boleh menggambarkan bentuk Umno era sekarang.

Katanya Umno akan terus terjerat dalam mainan presidennya sendiri yang kekal dalam sindrom penafian.

“Umno pimpinan Zahid lambang kejayaan terbesar DAP dan PKR, sekali gus menguburkan parti itu buat selamanya.

“Mereka tidak akan mendengar isyarat daripada orang Melayu dan umat Islam, malah lebih bersedia melipatgandakan usaha menjual naratif pro liberalisme, pluralisme dan sosialis DAP,” katanya yang juga AJK PAS Pusat pada kenyataan di laman sosialnya.

Kata beliau juga kelompongan politik Melayu Islam yang ditinggalkan Umno boleh diisi bersama dengan dokongan kuat rakyat seperti dibuktikan pada pilihanraya lalu.

Menurutnya PAS, PERIKATAN NASIONAL (PN) dan NGO yang sealiran menumpukan perhatian mengukuhkan muafakat di akar umbi termasuk bersama ahli Umno untuk memantapkan solidariti politik orang Melayu dan umat Islam.

Annuar juga berkata, PAS terus istiqamah dengan dasar kesederhanaan, terbuka, mendahulukan muafakat serta prinsip Islam dalam bertaawun, bertahaluf dan bertaayush.

“PN sudah mengambil alih peranan BN dan PAS sudah mengambil alih tempat Umno di hati rakyat.

“Masanya sekarang untuk bergerak mengisi aspirasi rakyat. Lupakan mereka yang bersama politik kleptokrasi, kakistokrasi, manipulasi serta dasar dasar pluralis dan liberalis,” ujarnya. – HARAKAHDAILY 12/12/2023

- Advertisement -