Mohammed Shami, warga India pertama catat rekod kriket

Mohammed Shami (kiri) dan pemain New Zealand, Matthew James Henry dalam perlawanan Piala Dunia Kriket Lelaki 2023 di Stadium HPCA, Dharamshala, India pada 22 Okt 2023. (FOTO: The Indian Express)
- Advertisement -

DHARAMSHALA, India: Pemain India, Mohammed Shami memperoleh kejayaan bersejarah dalam Piala Dunia Kriket ICC 2023 selepas melantunkan pukulan lima wiket terbaharunya dalam kemenangan empat wiket pasukannya ke atas New Zealand.

Shami, yang berada di bangku simpanan untuk empat perlawanan pembukaan India ketika Piala Dunia, telah menjadi pemain ganti kepada Hardik Pandya yang mengalami kecederaan.

- Advertisement -

Keputusan India untuk membawa masuk Shami di Stadium HPCA di Dharamshala pada perlawanan malam Ahad itu membuahkan hasil apabila pemain itu menamatkan saingan dengan lima wiket – mercu tanda yang telah terukir namanya dalam sejarah kriket dunia, lapor The Indian Express

Shami kini telah melepasi senarai elit pemain boling India untuk menjadi pemain yang pertama dan memegang rekod menjaringkan dua pukulan lima wiket dalam 50-lebih Piala Dunia sukan tersebut.

Enam pemain India lain yang telah merangkul fifer dalam kejohanan PialaDunia yang lalu termasuklah RP Singh, Yuvraj Singh, Ashish Nehra, Venkatesh Prasad, Kapil Dev dan Kris Srikkanth. – HARAKAHDAILY 23/10/2023

- Advertisement -