Muktamar DMPM kekal tema ‘Penyatuan Ummah Menuju Kemenangan’

- Advertisement -

SHAH ALAM: Ketua Dewan Muslimat PAS Malaysia (DMPM), Ustazah Nuridah Mohd Salleh berkata muktamar dewan itu kali ke-63 ini mengekalkan tema ‘Penyatuan Ummah Menuju Kemenangan’.

- Advertisement -

Dalam ucaptamanya itu, tema berkenaan memfokuskan untuk pengukuhan dan keseriusan terhadap agenda penyatuan ummah berteraskan Islam.

Katanya, dalam ayat al-Quran yang dibacakan qariah jemputan mengandungi isyarat rabbani berkaitan ciri-ciri Ulul Albab yang dirakamkan dalam surah al-Ra’du ayat 19-22.

“Allah memberikan panduan bahawasanya usaha gagasan penyatuan ummah ialah usaha menyempurnakan janji kepada Allah sebagai khalifah-Nya.

“Antaranya memelihara semua perintah Allah sama ada melibatkan hak Allah atau hak manusia termasuk menjaga silaturrahim, rasa takut, dan sentiasa bimbang dengan hisab yang akan dihadapi pada hari akhirat,” ujarnya.

Beliau menyampaikan ucaptama malam ini di hadapan lebih 2,000 hadirin termasuk perwakilan dari seluruh negara di IDCC, di sini. (Foto atas)

Muktamar tahunan DMPM dirasmikan oleh Timbalan Mursyidul Am PAS, Ustaz Dato’ Bentara Kanan Ahmad Yakob. – HARAKAHDAILY 18/10/2023

- Advertisement -