Muslim Care kunjung hormat kem MALBATT 850-10 Lebanon

- Advertisement -

KUALA LUMPUR: Muslim Care Malaysia (MCM) mengadakan kunjungan hormat ke atas Malaysian Battalion 850-10 (MALBATT 850-10) di Kem Ma’rakah, Lebanon, semalam.

- Advertisement -

Kunjungan itu diketuai oleh Presiden MCM, Zulkifli Wahijan, Ahmad Safuan Ujar (setiausaha), Ustaz Nazmi Karim dan Ustaz Muaz Hasan (Exco), Tuan Muhammad Asri Tuan Hussein (penasihat media) dan relawan, Ustaz Mohd Yasir Salleh.

MCM melakukan kunjungan itu selesai melaksanakan misi Bantuan Musim Sejuk di Lebanon khususnya untuk Pelarian Syria dan Palestin di Arsal, Tripoli serta Beirut (Sabra & Shatila).

Sehubungan itu, MCM mengucapkan terima kasih kepada Kolonel Rizman Ramli selaku komander dan semua anggota MALBATT.

Menurut, Ahmad Safuan, pada perjumpaan itu, mereka diberi penerangan mengenai latar belakang pasukan, tugas dan tanggungjawab anggota MALBATT 850-50.

“Muslim Care Malaysia adalah badan bukan kerajaan (NGO) pertama yang pernah datang di kem tersebut,” ujarnya ketika dihubungi Harakahdaily.

Beliau menambah, pihak MCM berharap semoga Allah memberkati dan memberi keselamatan kepada semua anggota MALBATT dan ahli keluarga mereka.

Pasukan MALBATT 850-10 ke Lebanon membawa misi Pasukan Interim Pertubuhan Bangsa-bangsa Bersatu (UNIFIL).

Bnggota MALBATT 850-10 yang melaksanakan misi UNIFIL selama setahun terdiri daripada mereka yang hebat dalam pasukan pertahanan negara.

Misi MALLBATT 850-10 membuktikan kehebatan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) sebagai pasukan pertahanan negara,

Penglibatan ATM itu mencerminkan pengiktirafan dunia terhadap keupayaan dan kepakaran pasukan pertahanan negara dalam melaksanakan misi pengaman. – HARAKAHDAILY 7/1/2023

- Advertisement -