PAS salur USD10,000 sumbangan awal banjir Pakistan

- Advertisement -

ALHAMDULILLAH, semalam dalam satu majlis makan malam meraikan delegasi antarabangsa Muktamar PAS, melalui PASRelief telah menyalurkan sumbangan awal untuk bencana banjir besar di Pakistan.

Sumbangan ini diserahkan kepada Presiden Jamaat Islami Pakistan, Sirajul Haq dan Pengarah Jabatan Hal Ehwal Luar Negeri, Jamaat Islami Pakistan, Asif Luqman Qazi yang hadir ke Muktamar PAS Pusat kali ke-68 di Kedah.

- Advertisement -

Sumbangan awal ini diserahkan oleh Pengerusi Lajnah Antarabangsa PAS, YB Ustaz Abdul Khalil Abdul Hadi dan Pengarah PASRelief, YB Ustaz Yusni Mat Piah.

Sumbangan awal berjumlah USD 10,000.00 ini merupakan tanda keprihatinan PAS terhadap nasib rakyat Pakistan yang berhadapan dengan ujian yang dahsyat hari ini.

Sehingga semalam, jumlah kematian akibat banjir yang dahsyat ini telah meningkat kepada 1,265, manakala 12,577 yang cedera, sekitar 169,676 orang diselamatkan, dan 627,793 lagi ditempatkan di pusat pemindahan sementara.

Bencana besar dan krisis kemanusian ini juga telah mengakibatkan sebanyak 1,427,039 kediaman musnah dan 735,584 ternakan mati akibat banjir di seluruh negara.

PASRelief yang berperanan dalam isu kemanusiaan antarabangsa menjadi pertubuhan paling awal menggerakkan kempen sumbangan kepada Pakistan.

Oleh, itu rakyat Malaysia diseru untuk terus menyumbang bagi membantu saudara mara kita di Pakistan. Masih banyak yang diperlukan untuk membantu mereka.

Sumbangan boleh disalurkan ke akaun:

Maybank
564070612333 (PASRelief)
Ref: BanjirPakistan

YB USTAZ HUSNI MAT PIAH
Pengarah PASRelief – HARAKAHDAILY 4/9/2022

- Advertisement -