1,000 bekas bubur lambuk habis tak sampai 1 jam

- Advertisement -

TEMERLOH: PAS Kawasan Temerloh dengan kerjasama PAS Cawangan Tanjung Besar telah mengadakan program agihan bubur lambuk percuma di Tapak Bazar Ramadhan Taman Sri Kerinau, Paya Pulai, di sini semalam.

Sebanyak 1,000 bekas telah berjaya diagihkan dalam masa kurang satu jam oleh para pimpinan PAS Temerloh diketuai Yang Dipertua, Md Jusoh Darus dan Ketua Pemuda, Ustaz Muhammad Shukri Shuib.

- Advertisement -

Turut serta adalah wakil daripada Dewan Muslimat PAS Temerloh serta Jawatankuasa PAS Tanjung Besar mengagihkan juadah yang sememangnya menjadi rutin diedarkan kepada masyarakat setiap kali Ramadan.

“Apa yang penting adalah matlamat kita untuk merapatkan silaturahim dan ukhuwah sesama saudara Islam di bulan Ramadan ini sentiasa diberkati oleh Allah. Lebih-lebih lagi kita digalakkan untuk tingkatkan amal ibadat dan sedekah jariah. 

“Bungkusan bubur lambuk yang diagihkan pada hari ini juga merupakan hasil sumbangan ahli-ahli PAS yang menyumbang dalam bentuk wang ringgit dan bekerjasama gotong royong memasak,” ujar Md Jusoh.

Seorang penerima, Amir Roslan berkata, walaupun sumbangan ini nampak kecil, tetapi ia sangat bermakna buat keluarganya lebih-lebih lagi di bulan mulia ini dan mendoakan semoga PAS Temerloh terus istiqamah dengan kerja-kerja amal kebajikan ini. – HARAKAHDAILY 12/4/2022

- Advertisement -