Khidmat Malaysia Kedah gerak misi bantuan ke Selangor

- Advertisement -

Oleh SARINA ISMAIL

ALOR SETAR:
PAS Kedah melalui Khidmat Malaysia akan menggerakkan misi kemanusiaan dalam tempoh terdekat untuk membantu mangsa banjir di Selangor.

Pesuruhjaya PAS Kedah, Senator Dato’ Ahmad Yahaya berkata, jawatankuasa khas di bawah Khidmat Malaysia akan dibentuk untuk mengutip dana untuk disalur bantuan kepada mangsa banjir.

“Kita melihat apakah keperluan di sana sama ada barangan, kewangan atau tenaga sukarelawan,” katanya ketika dihubungi hari ini.

- Advertisement -

Sementara itu Setiausaha PAS Kedah, Musoddak Ahmad berkata, pihaknya mengarahkan setiap PAS Kawasan di negeri itu menubuh sekretariat bantuan banjir yang diketuai Khidmat Malaysia kawasan.

Katanya juga PAS kawasan boleh membuat kutipan bantuan banjir untuk diserahkan kepada PAS Selangor pada misi bantuan yang akan digerakkan.

“Selain wang tunai, sumbangan barangan seperti keperluan dapur, makanan, lampin pakai buang untuk bayi serta keperluan wanita dialu-alukan,” ujarnya.

Menurutnya juga PAS kawasan disaran menyediakan sukarelawan untuk membantu mangsa banjir di Selangor.

Kata beliau usaha itu dilakukan dengan mengambil kira ramai petugas dari luar Kedah datang membantu ketika bencana kepala air di Kedah sebelum ini. – HARAKAHDAILY 20/12/2021

- Advertisement -