Guru-guru PASTI Muar diraikan dalam Malam Seribu Bintang

- Advertisement -

MUAR: Majlis Guru PASTI (MGP) Kawasan Muar telah meraikan seramai 40 guru dan pembantu guru telah dihargai sumbangan mereka dalam satu majlis Malam Seribu Bintang yang diadakan di sini, kelmarin.

- Advertisement -

Ketua Guru PASTI, Sapiah Abu dalam ucapannya merakamkan penghargaan atas dedikasi kesediaan guru menjalankan tugas yang diberi dalam mencorak anak-anak PASTI menjadi mukmin soleh.

Begitu juga harapan yang diberi oleh Pengerusi PASTI Muar, Ilyas Ismail di mana beliau mengharapkan guru-guru dapat menimba sebanyak ilmu untuk mendidik anak-anak murid mereka mencapai kejayaan.

Yang Dipertua PAS Muar, Abd Aziz Talib pula dalam ucapannya memuji sikap guru-guru yang banyak berkorban masa, tenaga dan buah fikiran bagi membantu perjalanan sistem pendidikan anak-anak PASTI.

“Diharapkan semua guru dan pembantu dapat membawa imej Islam dalam membentuk jati diri anak-anak didik untuk melahirkan generasi yang berilmu, berakhlak dan beriman,” ujarnya kagum dengan khidmat para guru walaupun imbuhan diterima tidak seberapa.

Sebagai tanda penghargaan kepada semua guru dan ahli jawatankuasa yang terlibat dalam pengurusan PASTI, beberapa anugerah dan cenderahati disampaikan pada malam tersebut.

Antara anugerah yang diberikan ialah seperti Anugerah Siti Khadijah, Anugerah Jasamu Dikenang, Anugerah RPH Terbaik, Anugerah Guru Paling Aktif, Anugerah PASTI Terbaik dan cenderahati kepada mantan Pengerusi PASTI dan ahli jawatankuasanya.

Semua guru dan pembantu juga menerima cenderahati daripada pihak MGPK Muar dan Dewan Muslimat PAS Muar.

Terdahulu sebelum itu, diadakan program Tamrin MGPK Muar yang diisi dengan slot tazkirah Dhuha dan beberapa lagi slot ceramah oleh penceramah jemputan. – HARAKAHDAILY 13/12/2021

- Advertisement -