Sumbangan YADIM santuni keperluan warga asnaf

- Advertisement -

KUANTAN: Yayasan Dakwah Islamiah Malaysia (YADIM) Negeri Pahang telah menyampaikan sumbangan kepada para penduduk di Batu 3, Kampung Kurnia, Kampung Belukar dan Kampung Razali, di sini semalam.

Pengarah YADIM Pahang, Ustaz Mohamad Hazmi Dibok mengetuai usaha ini bersama pasukannya dibantu para Pemuda PAS Cawangan Batu 3 menyantuni penduduk dengan pemberian berupa barangan makanan asas.

Yang Dipertua PAS Kawasan Kuantan, Ustaz Rosli Abd Jabar mengalu-alukan sumbangan yang turut dijayakan dengan kerjasama Pondok Pemuda Al-Khaltumiah Batu 3 dan para dermawan termasuk entiti PAS lainnya.

- Advertisement -

“PAS Kawasan Kuantan memang mengharapkan mana-mana NGO, persatuan kebajikan dan para dermawan untuk memberikan sumbangan mereka kepada penduduk di sini tanpa mengira bangsa, parti dan agama. Yang susah perlu dibantu.

“Saya sentiasa rasa bersyukur dan sangat menghargai usaha pihak YADIM ini termasuk sumbangan yang berterusan pihak PAS Kuantan Dewan Pemuda, Dewan Muslimat dan Ameerah agihkan kepada penduduk,” ujar beliau.

Ustaz Hazmi dalam ulasannya menyarankan, seluruh warga masyarakat berkemampuan sama ada individu atau berjamaah agar terus memainkan peranan masing-masing dalam inisiatif kebajikan seumpama.

Katanya, ia bagi membantu meringankan beban kesulitan warga yang terjejas dan terkesan disebabkan pandemik COVID-19 dan pergerakan yang terbatas oleh Perintah Kawalan Pergerakan (PKP) 3.0 ketika ini.

“YADIM menyantuni semua tanpa mengira latar belakang mereka dan bantulah kami berupa kewangan untuk dapat kami meneruskan misi gerakkerja kabajikan ini,” ujarnya.

Seorang penerima, Awang Yahya Omar, 59 yang kini menjadi orang kurang upaya (OKU) setelah kemalangan sembilan bulan lepas terharu atas keprihatinan agihkan bantuan kepada keluarganya dalam meringankan beban ditanggung. – HARAKAHDAILY 20/7/2021

- Advertisement -