PEMULIH: 4,000 bakul makanan diagih di Kemaman

- Advertisement -

KEMAMAN: Sebanyak 4,000 bakul makanan akan diagihkan kepada rakyat Kemaman yang terjejas dengan pandemik Covid-19 kepada empat DUN di Parlimen di sini melalui Jawatankuasa Pembangunan dan Keselamatan Kampung (JPKK).

Peruntukan RM300,000 untuk program Bantuan Bakul Makanan yang diumumkan dalam pengumuman khas Pakej Perlindungan Rakyat dan Pemulihan Ekonomi (PEMULIH) pada Isnin lepas oleh Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin telah mula diagihkan di sekitar kawasan Kemaman.

- Advertisement -

“Kelainan di Kemaman, tambahan peruntukan RM100,000 bagi mencukupkan agihan setiap DUN dengan 1,000 barangan menjadikan 4,000 barangan diagihkan secara sama rata bagi mereka yang terjejas dengan pandemik ini,” kata Ahli Parlimen Kemamam, Che Alias Hamid pada taklimat ringkas kepada pengerusi-pengerusi JPKK DUN Chukai, semalam.

“Dengan nilaian yang sama serta jenis barangan yang sama, JPKK tidak perlu risau semasa agihan dilakukan kerana ia mengikut senarai yang telah dikeluarkan oleh Pejabat Perdana Menteri,” katanya lagi.

Beliau berkata, sehingga hari ini tiga DUN sudah selesai diagihkan kepada JPKK dan DUN terakhir akan diselesaikan pada hari ini.

Walaupun sudah diagihkan 4,000 barangan dapur kepada seluruh JPKK di Kemaman, pejabat Pusat Khidmat Masyarakat Ahli Parlimen Kemaman masih menyediakan barangan keperluan tambahan kepada mereka yang mungkin tidak tersenarai dalam agihan itu. – TRDI.my

- Advertisement -