Tambah kuota Haji: Wibawa kerajaan diiktiraf

- Advertisement -

PEMUDA Perikatan Nasional menjunjung kasih di atas perkenan Khadimul Haramain al-Syarifain Raja Salman Abdulaziz dan Putera Mahkota Mohammed Salman yang mengurniakan tambahan 10,000 kuota Haji buat Malaysia. Sesungguhnya kurnia ini adalah pengiktirafan terhadap kepimpinan YAB Tan Sri Muhyiddin Yassin, Perdana Menteri dan wibawa Kerajaan Perikatan Nasional dalam menerajui pentadbiran negara.

Pemuda Perikatan Nasional menyambut baik penambahan kuota rasmi Haji untuk jamaah Malaysia kepada 42,000 jamaah yang pastinya disyukuri oleh sekalian umat Islam di Malaysia. Pemuda Perikatan Nasional yakin dan percaya, kecemerlangan pentadbiran yang lestari mengimbangi tuntutan antara melindungi kesihatan dan kesejahteraan rakyat menjadi indikasi kepada keputusan Kerajaan Arab Saudi. 

- Advertisement -

Usaha yang tersusun dan terancang di dalam pelaksanaan Program Imunisasi COVID-19 Kebangsaan untuk rakyat Malaysia juga memberikan gambaran positif terhadap tahap kesiapsiagaan Kerajaan Malaysia untuk mengadaptasi kehidupan pasca COVID-19.

Pemuda Perikatan Nasional berharap agar usaha berterusan ini dapat dipergiatkan dan turut dimanfaatkan secara tersusun oleh setiap bakal jamaah Haji negara yang pastinya menjadi fokus utama kerajaan. 

Pemuda Perikatan Nasional tuntas menggembleng kesedaran di kalangan masyarakat untuk segera mendaftarkan diri untuk pengambilan vaksin sebagai warganegara yang prihatin dan bertanggungjawab.

YB SENATOR IR. TS. KHAIRIL NIZAM KHIRUDIN
Ketua Pemuda 
Perikatan Nasional – HARAKAHDAILY 11/3/2021

- Advertisement -