Korban Perdana K Krau berlangsung di KOMTAQ

- Advertisement -

KUALA KRAU: Kompleks Tahfiz Al-Qaradawi (KOMTAQ) telah mengadakan Majlis Korban Perdana yang dilangsungkan bertempat di pusat pengajiannya di Kampung Kuala Kerdau, di sini hari ini.

- Advertisement -

Dilaksanakan dalam kebiasaan baharu, program ibadah memasuki tahun keempat penganjurannya ini telah mengorbankan lapan ekor lembu berlatarbelakangkan aliran Sungai Pahang, di sini.

Pengerusi KOMTAQ, Ustaz Kamal Ashaari yang juga Penyelaras Parlimen Kuala Krau sendiri menyempurnakan sembelihan lima ekor daripadanya, manakala selebihnya oleh para peserta.

Beliau yang juga Timbalan Yang DiPertua PAS Kawasan Kuala Krau bersyukur majlis berjalan lancar apabila semua urusan sejak pagi telah berjaya diselesaikan sebelum memasuki waktu Zohor.

Katanya, menjadi harapan agar pelaksanaan ibadah tersebut menjadi pengorbanan yang diterima di sisi Allah dan dapat lagi dilakukan pada tahun-tahun seterusnya dalam menghayati erti pengorbanan.

Turut serta pada majlis ini adalah Ketua Penerangan PAS Kuala Krau, Mohd Fadzil Shafiie dan tenaga pengajar KOMTAQ, Ustaz Hanafi Agus. – HARAKAHDAILY 1/8/2020

- Advertisement -