‘Rendang pukul tiga pagi’ juadah istimewa

- Advertisement -

KUALA LIPIS: ‘Rendang Pukul Tiga Pagi’ menjadi antara juadah istimewa Majlis Ramah Mesra Aidilfitri PERIKATAN NASIONAL Parlimen Lipis bertempat di Kompleks al-Istiqamah, Kampung Berembang, kelmarin.

- Advertisement -

Yang Dipertua PAS Kawasan Lipis, Ustaz Roslan Zainal berkata acara tahunan yang kebiasaannya diadakan secara bergilir di tiga DUN dalam Parlimen Lipis lebih istimewa lagi diserikan dengan kehadiran Timbalan Presiden PAS merangkap Ahli Dewan Negeri (ADN) Cheka, Dato’ Sri Tuan Ibrahim Tuan Man.

Tuan Ibrahim dalam ucapan alu-aluannya berkata sambutan Aidilfitri seperti sudah menjadi satu tradisi diadakan dan setiap peringkat dan kawasan mempunyai cara tersendiri merainya.

“Istimewa di Kuala Lipis ni, ada satu hidangan tu, tuan-tuan wajib makan, rendang tu namanya ‘rendang pukul tiga pagi’ sebab pukul tiga pagi baru siap tuan-tuan,” ujarnya yang turut menyingsing lengan mengacau mi goreng istimewa air tangan beliau.

Beliau turut mengingatkan dalam keseronokan dan kemeriahan menyambut lebaran supaya tidak melupakan nasib umat Islam di Palestin.

Justeru, sebuah tabung solidariti Palestin telah diwujudkan dan kutipan bagi dana pembelian tanah bagi Kompleks PAS Pusat turut dilancarkan oleh Ahli Parlimen Kubang Kerian itu.

Turut hadir ialah Pengerusi BERSATU Parlimen Lipis, Dr. Shahrum Osman, ADUN Salor, Mohd Saizol Ismail dan ADN Padang Tengku, Mustaffa Long.

Majlis dimeriahkan oleh cabutan bertuah. Hadiah utama berupa sebuah mesin basuh automatik tajaan Dewan Muslimat Kawasan Lipis yang dimenangi kanak-kanak lelaki dari Kampung Kechau Tui. – HARAKAHDAILY 23/4/2024

- Advertisement -