MB ucap tahniah kepada Mohamad Akhimullah

- Advertisement -

KUALA TERENGGANU: Menteri Besar Terengganu, Dato’ Seri Dr Ahmad Samsuri Mokhtar mengucapkan tahniah kepada Mohamad Akhimullah Anuar Esook yang telah dinobatkan pemain terbaik bagi Kejohanan Hoki Piala Dunia 5 Sebelah 2024 di Muscat, Oman.

- Advertisement -

Katanya, anak kelahiran Terengganu itu juga pernah mencipta sejarah sebagai penjaring terbanyak ketika menyertai hoki lelaki Youth Olympic Games 2018 di Buenos Aires, Argentina.

“Apabila bakat tidak disia-siakan, kejayaan akan diperoleh. Moga memberi inspirasi buat anak-anak remaja yang lain dan terus cemerlang dalam sukan yang diminati,” ujarnya dalam hantaran di Facebook beliau, hari ini.

Beliau yang juga Ahli Parlimen Kemaman turut mengucapkan syabas buat pasukan Malaysia yang menjadi naib juara dalam kejohanan itu.

Media sebelum ini melaporkan ketua skuad negara yang juga penyerang berusia 23 tahun itu sememangnya layak memenangi anugerah tersebut berdasarkan prestasi mengagumkan sepanjang kejohanan tersebut.

Ini termasuk satu gol menarik ketika tewas 2-5 kepada Belanda pada aksi final, sekali gus mengumpul keseluruhan 11 jaringan peribadi. – HARAKAHDAILY 4/2/2024

- Advertisement -