PAS makin ’menghijau’, tarik sokongan bukan Islam

Lim Guan Seng
- Advertisement -

KOTA BHARU: Dewan Himpunan Pendokong PAS (DHPP) Kelantan, akan memperkasakan hala tuju perjuangan dan gerak kerja bagi menarik sokongan masyarakat bukan Islam di negeri ini.

- Advertisement -

Pengerusinya, Lim Guan Seng berkata, usaha itu perlu supaya masyarakat berkenaan memahami dasar perjuangan PAS dan kerajaan negeri yang telah ditadbir oleh parti itu lebih 33 tahun.

Menurutnya, pihaknya sedaya mungkin akan menjadikan DHPP sebagai platform utama masyarakat bukan Islam untuk berlindung, memandangkan parti itu bukan hanya untuk orang Melayu dan Islam semata-mata.

“Baru-baru ini kami dari DHPP telah menyertai pemukiman yang diadakan di Terengganu untuk membincangkan ke arah yang lebih baik pemantapan DHPP untuk mendekati masyarakat bukan Islam.

“Sudah sampai masanya perjuangan kita diperkasakan dan diberi nafas baru untuk memantapkan perjuangan DHPP di samping mengajak mereka untuk bersama kita, bersesuaian dengan PAS itu sendiri semakin ‘menghijau’,” katanya ketika ditemui di sini hari ini.

Mengulas lanjut, beliau berkata kegagalan PAS dan PERIKATAN NASIONAL (PN) mempertahankan Dewan Undangan Negeri (DUN) Kota Lama bukan disebabkan tidak mendapat sokongan masyarakat bukan Islam.

Tambahnya, tetapi ada faktor lain yang sudah pasti akan diselesaikan oleh pimpinan bagi mengambil semula DUN tersebut pada Pilihan Raya Umum ke-16 akan datang.

“Kita sebagai orang bukan Islam yang pegang jawatan lagi kena bertanggungjawab terhadap perjuangan ini untuk memberi penerangan hala tuju dan kerja kita terutama untuk terangkan dasar dasar perjuangan PAS dan kerajaan negeri itu sendiri pada mereka,” katanya lagi. – HARAKAHDAILY 25/1/2024

- Advertisement -