50 pelajar B40 terima sumbangan Mydin Jengka

- Advertisement -

BANDAR JENGKA: Seramai 50 orang pelajar dari sekolah rendah dan menengah sekitar bandar ini melalui kerjasama Pusat Khidmat Masyarakat DUN Jengka menerima sumbangan persekolahan daripada Mydin di sini.

- Advertisement -

Pegawai Khas Ahli Dewan Negeri (AND) Jengka, Shahrulruddin Musa mewakili Ahli Parlimen Kuala Krau, Ustaz Kamal Ashaari mengucapkan terima kasih kepada pihak Mydin di atas penganjuran program berkenaan.

“Terima kasih kepada pihak Mydin atas program tanggungjawab sosial korporat dalam Jelajah Generasi Pintar yang diadakan pada hari ini.

“Program ini sekali gus dapat membantu golongan B40 bagi menampung kos persekolahan anak mereka,” katanya.

Menurut beliau, seawal jam 8 pagi 50 pelajar terbabit telah hadir ke pasar raya Mydin bagi memilih barangan untuk persiapan persekolahan sesi 2024 ini.

“Antara barangan yang disediakan adalah seluar, baju, kasut, stokin dan beg sekolah dengan nilai lebih kurang RM150 setiap pelajar,” katanya.

Beliau turut berharap program seperti ini dapat diadakan setiap tahun bagi membantu golongan B40.

Sementara, seorang penerima sumbangan Engku Muhd Ilham Syakir Engku Amizahar melahirkan rasa syukur dan berterima kasih kepada penyumbang.

“Terima kasih YB dan Mydin,” katanya ketika memilih pakaian sekolahnya di pasar raya Mydin di sini, hari ini. – HARAKAHDAILY 14/1/2024

- Advertisement -