3,815 mangsa banjir terima bakul makanan

- Advertisement -

TUMPAT: Pusat Khidmat Dun (PKD) Pengkalan Kubor mengagihkan bakul makanan kepada seramai 3,815 mangsa banjir di Dun berkenaan bermula Ahad lalu.

- Advertisement -

Adun Pengkalan Kubor, Wan Roslan Wan Hamat berkata, sumbangan berkenaan diberi kepada mangsa banjir yang berpindah di pusat penempatan sementara (PPS) atau berlindung di kediaman sendiri.

Katanya, perasmian pengagihan sumbangan itu yang dimulakan pada Ahad lalu dirasmikan ahli Parlimen Tumpat, Dato’ Mumtaz Md Nawi.

“Pada hari pertama petugas PKD Pengkalan Kubor menyampaikan sumbangan kepada mangsa banjir di Kampung Jejulok dan Kampung Bendang Pak Yong.

“Pada hari berikutnya sumbangan disampaikan kepada mangsa mangsa banjir di Kampung Simpangan dan Kampung Jejulok Simpangan,” katanya di sini.

Semalam beliau turut meninjau kerja-kerja pembersihan kesan banjir di beberapa PPS antaranya Sekolah Menengah Ugama (SMU) (Arab) Nurul Huda Kajang Sebidang.

Hadir sama Adun Wakaf Bharu, Mohd Rusli Abdullah dan pemimpin tempatan.

Wan Roslan yang juga anggota Exco kerajaan negeri bersyukur banjir yang melanda baru-baru ini sudah pulih walaupun masih ada beberapa kampung masih terlibat banjir ‘air termenung’. – HARAKAHDAILY 3/1/2024

- Advertisement -