PRK kemaman bukti rakyat Terengganu terus tolak PH-BN

Dato' Mohd Amar Abdullah
- Advertisement -

KOTA BHARU: Kemenangan besar calon PAS, Dato’ Seri Dr Ahmad Samsuri Mokhtar pada Pilihan Raya Kecil (PRK) Parlimen Kemaman semalam membuktikan rakyat semakin selesa dengan PAS dan PERIKATAN NASIONAL (PN).

- Advertisement -

Naib Presiden PAS, Dato’ Mohd Amar Abdullah berkata, kemenangan besar calon PAS membuktikan sokongan rakyat di negeri itu semakin meningkat kepada PAS dan PN.

Sedangkan katanya sebelum 2018 Kemaman dan Terengganu merupakan kubu kuat Umno dan BN.

“Kemenangan calon kita pada PRK itu bukti jelas rakyat terus menolak PH dan BN. Terengganu Darul Iman akan menjadi Kelantan kedua yang mendapat sokongan penuh rakyat di negeri itu,” katanya ketika dihubungi di sini.

Semalam calon PN, Dato’ Seri Dr Ahmad Samsuri Mokhtar menang dengan majoriti 37,220 setelah memperolehi 64,998 undi menewaskan calon BN, Jeneral (B) Tan Sri Raja Mohamed Affandi Raja Mohamed Noor yang mendapat 27,778 undi.

Mohd Amar juga berkata, pengaruh Umno semakin merosot di Kemaman berdasar undi yang diterima parti itu pada Pilihan Raya Umum (PRU) ke-14 dengan majoriti 2,162 undi, PRU15 (27,179) dan PRK (37,220). – HARAKAHDAILY 3/12/2023

- Advertisement -