Muslim Care sumbang 40 kerusi roda kepada PKD

- Advertisement -

KANGAR: Muslim Care Malaysia Society (MCM) menyampaikan sumbangan berjumlah RM70,000 kepada asnaf di Perlis bagi meringankan beban mereka.

- Advertisement -

Presidennya, Zulkifli Wahijan berkata, sumbangan tersebut termasuk 40 kerusi roda, 300 pek makanan dan jamuan untuk golongan asnaf.

“Sebanyak 300 pek keperluan dapur disumbang dan 40 kerusi roda diserah kepada Pusat Kesihatan Daerah (PKD) dan Hospital Tuanku Fauziah (HTF) untuk dimanfaat kepada pesakit.

“Nilai bantuan membabitkan pemberian kerusi roda, pek makanan dan jamuan buat asnaf secara keseluruhan adalah berjumlah RM70,000,” katanya pada program tersebut semalam.

Majlis Kasih Asnaf tersebut diadakan di kediaman Menteri Besar di Sungai Padang, dekat sini. Turut hadir Menteri Besar Perlis, Mohd Shukri Ramli dan Timbalan Pengarah Kesihatan Negeri (Kesihatan Awam), Dr Ghazali Chik.

Sementara itu Mohd Shukri berkata, kerajaan negeri menzahirkan penghargaan kepada MCM yang menyalurkan bantuan kepada golongan asnaf di Perlis.

Katanya MCM sehingga sekarang banyak membantu golongan asnaf di seluruh negara termasuk Perlis.

“Moga pemberian sumbangan dan bantuan tersebut dapat memberi keberkatan buat semua penerima terbabit,” katanya. – HARAKAHDAILY 22/5/2023

- Advertisement -